25. joulukuuta 2011

Dom Perignon Andy Warhol 2002 -erikoispainos

Andy Warhol kirjoitti päiväkirjassaan vuonna 1981 seuraavaa: 

“Went to the gallery where they were having a little exhibition of the glittery Shoes, and had to do interviews and pics for the German newspaper and then we had to go back to the hotel and be picked up by the “2 000” people – it’s a club of twenty guys who got together and they’re going to buy 2 000 bottles of Dom Pérignon which they will put in a sealed room until the year 2000 and then open it up and drink it and so the running joke is who will be around and who won’t…”

Tästä inspiroituneena Dom Pérignon sai luvan Warholin perikunnalta pullojen tämän tribuutin toteuttamiseen, ja tilasi etikettien suunnittelun Design Laboratories at Central Saint Martins School of Art & Designista.

Pulloja tuotettiin kolmessa värissä: sinisellä, puna-oranssilla ja keltaisella etiketillä. 


Kun saimme pullon, meille kerrottiin että viini on hyvää joko nyt, tai parinkymmenen vuoden päästä. Tämä olisi toki ollut hyvä collector’s item, mutta tämän oudon vuoden päätteeksi halusimme tämän kuitenkin nyt kumota.

2002 vuosikerrasta on kirjoitettu että se on alkumaussaan mantelinen, mutta avautuu säilötön sitruunan ja kuivattujen hedelmien makuun. Tämä maku pyöristyy paahteiseksi. Suutuntuma on kiehtova, paradoksaalisesti kermainen mutta tiivis, energinen ja lämmin. Kokonaisuus pysyy hienosti kasassa intensiivisesti, jossa taustalta nousee pieni ja elegantti kitkeryys.

Ja sellainenhan tämä samppanja todella oli: upeinta, mitä olen vähään aikaan maistanut. Me herkuttelimme tällä joulupöydän alkuruoan kera ja siinä välissä kun keräsimme voimia musiikkia kuuntelemalla pääruoan tekemiseen ja syömiseen, niin ja lahjojen avaamiseen…

2 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista

Voisit pitää myös näistä

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...